kolmapäev, 26. november 2014

Eneseanalüüs nr. 1

Eneseanalüüs nr.1

Tunni häälestamine pildi abil.


Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Meie praktika raames oli pildi abil tunni häälestamine esimene kord, kus me ise pidime reaalselt klassi ees olema ja midagi läbi viima. Olgugi, et kõigest sissejuhatav osa. Iga tegevuse sujuvamaks ja organiseeritumaks kulgemiseks on alati hea sündmuste käiku läbi mõelda ning omada tegevusplaani. Midagi esimest korda tehes seda enam. Teema „Minu kodu ja pere“ ei olnud keeruline, kuid siiski oli hea ennem paika panna üldised küsimused, kuidas seda teemat on kõige mõistlikum sisse juhatada ja millest lastega rääkida. Tegevusplaan oli selle reaalseks rakendamiseks suureks abiks.

Kuidas õnnestus tegevuse läbiviimine?
Tegevuse läbiviimine õnnestus minu hinnangul kenasti. Küll pidin ma kasutama reaalselt teist pilti, kui esitlesin ajaveebis, sest esmalt ei arvestanud ma asjaoluga, et pilt peab olema piisavalt suur selle kvaliteetseks ekraanile kuvamiseks. Nii otsisin asemele uue pildi. Nii nagu plaanitult, palusin lastel arvata, kes on pildil ja nimetada pereliikmeid. Palusin arvata, millega tegelevad sellel pildil olevad ema ja isa, vanavanemad. Kui vanad on lapsed, kas nad käivad juba koolis või alles lasteaias. Samuti palusin nende arvamust põhjendada. Lapsed arutlesid usinalt kaasa. Ka õpetajapoolne tagasiside oli positiivne: „häälestus õnnestus kenasti, pilt ja küsimused olid teema- ja asjakohased ning võimaldasid antud teemat süvendatult käsitlema hakata.“

Mis takistas/aitas tegevust läbi viia?
Tegevuse läbiviimisele aitas kaasa eelnev vestlus õpetajaga, kellega rääkisime läbi, mis teema tunnis käsitlusele tuleb ning mida täpselt peab sisse juhatama. Minu jaoks oli oluline teada, millest räägitakse tunnis edasi, mida lahendatakse, sest häälestamine peab oma olemusega juba eesootavale viitama. Muidu oleks see nagu võõrkeha tunni alguses.
Loomulikult aitasid tegevuse läbiviimisele kaasa ka lapsed ise. Kuna tegemist on klassiga, kus lapsed väga suure innuga tahavad kaasa arutleda ja vestelda, oli selle ülesande sooritamine puhas rõõm.

Kuidas sujus koostöö õpetajaga?
Koostöö õpetajaga oli hea ja sujus kenasti. Minu praktikaklassi õpetaja kasutab tundides ise väga aktiivselt IKT-vahendeid ning on väga avatud uutele ideedele ja mõtetele.

Mida oleksid teinud teisiti?
Teisiti ei oleks midagi teinud. Tund sujus ja õpetaja sai häälestamiselt üle minna teemasse süvenenumalt ning laste tähelepanu sai köidetud ning läbi arutluse mõttetööd elavdatud.

Kui sinu välja mõeldud häälestustegevust tahab keegi korrata, mida soovitaksid?
Mõistlik oleks kontrollida, et pildi formaat on piisavalt suur, et seda annab kuvada klassis suurele ekraanile, ilma et pildi kvaliteet kannataks. Pilti peab olema eelkõige hea ja mugav vaadata.
 

1 kommentaar: