Eneseanalüüs nr.1
Tunni häälestamine pildi abil.
Kas eelnevalt koostatud
tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Meie praktika
raames oli pildi abil tunni häälestamine esimene kord, kus me ise pidime
reaalselt klassi ees olema ja midagi läbi viima. Olgugi, et kõigest
sissejuhatav osa. Iga tegevuse sujuvamaks ja organiseeritumaks kulgemiseks on
alati hea sündmuste käiku läbi mõelda ning omada tegevusplaani. Midagi esimest
korda tehes seda enam. Teema „Minu kodu ja pere“ ei olnud keeruline, kuid
siiski oli hea ennem paika panna üldised küsimused, kuidas seda teemat on kõige
mõistlikum sisse juhatada ja millest lastega rääkida. Tegevusplaan oli selle
reaalseks rakendamiseks suureks abiks.
Kuidas õnnestus tegevuse läbiviimine?
Tegevuse
läbiviimine õnnestus minu hinnangul kenasti. Küll pidin ma kasutama reaalselt
teist pilti, kui esitlesin ajaveebis, sest esmalt ei arvestanud ma asjaoluga,
et pilt peab olema piisavalt suur selle kvaliteetseks ekraanile kuvamiseks. Nii
otsisin asemele uue pildi. Nii nagu plaanitult, palusin lastel arvata, kes on
pildil ja nimetada pereliikmeid. Palusin arvata, millega tegelevad sellel
pildil olevad ema ja isa, vanavanemad. Kui vanad on lapsed, kas nad käivad juba
koolis või alles lasteaias. Samuti palusin nende arvamust põhjendada. Lapsed
arutlesid usinalt kaasa. Ka õpetajapoolne tagasiside oli positiivne: „häälestus
õnnestus kenasti, pilt ja küsimused olid teema- ja asjakohased ning võimaldasid
antud teemat süvendatult käsitlema hakata.“
Mis takistas/aitas tegevust läbi viia?
Tegevuse
läbiviimisele aitas kaasa eelnev vestlus õpetajaga, kellega rääkisime läbi, mis
teema tunnis käsitlusele tuleb ning mida täpselt peab sisse juhatama. Minu
jaoks oli oluline teada, millest räägitakse tunnis edasi, mida lahendatakse,
sest häälestamine peab oma olemusega juba eesootavale viitama. Muidu oleks see
nagu võõrkeha tunni alguses.
Loomulikult
aitasid tegevuse läbiviimisele kaasa ka lapsed ise. Kuna tegemist on klassiga,
kus lapsed väga suure innuga tahavad kaasa arutleda ja vestelda, oli selle
ülesande sooritamine puhas rõõm.
Kuidas sujus koostöö õpetajaga?
Koostöö
õpetajaga oli hea ja sujus kenasti. Minu praktikaklassi õpetaja kasutab
tundides ise väga aktiivselt IKT-vahendeid ning on väga avatud uutele ideedele
ja mõtetele.
Mida oleksid teinud teisiti?
Teisiti ei
oleks midagi teinud. Tund sujus ja õpetaja sai häälestamiselt üle minna teemasse
süvenenumalt ning laste tähelepanu sai köidetud ning läbi arutluse mõttetööd
elavdatud.
Kui sinu välja mõeldud häälestustegevust tahab keegi korrata, mida soovitaksid?
Mõistlik
oleks kontrollida, et pildi formaat on piisavalt suur, et seda annab kuvada
klassis suurele ekraanile, ilma et pildi kvaliteet kannataks. Pilti peab olema
eelkõige hea ja mugav vaadata.
Arvestatud
VastaKustuta