esmaspäev, 1. detsember 2014

Eneseanalüüs nr. 3

Eneseanalüüs nr. 3

Animatsioon õppetöös.

Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Tegevusplaanist oli kasu selgi korral. Kasutatavat temaatikat oli lihtne välja mõelda, kuna praktikatund toimus mardipäeval. Seega sai teemaks mardipäev ja valitud aineks eesti keel. Tegevusplaani koostamiseks otsisin materjale, et endale vastavad traditsioonid ja kombestikud uuesti meelde tuletada ning selle põhjal üles ehitada tunni sissejuhatav osa. Tänu tegevusplaani koostamisele püstitasin ma küsimused, millele tunnis tähelepanu pöörata ning see aitas kaasa tunni sujuvamale algusele.

Kuidas õnnestus tegevuse läbiviimine?
Animatsiooni kasutamine tunni algsues õnnestus kenasti. Lapsed vaatasid ära lühikese video ning seejärel arutlesime:
  • mida me videolt nägime;
  • millist rahvakalendri tähtpäeva seal kajastati;
  • mida mardisandid seljas kandsid;
  • mida mardisandid tegid, et tuppa pääseda;
  • mida mardisandid toas pererahvale esitasid; mida ja miks nad põrandale viskasid.
Õpilased vastasid väga aktiivselt küsimustele ning rääkisid ka enda eelmise päeva kogemustest; kes käisid ise marti jooksmas ning kes võtsid marte kodus vastu. Lapsed olid tähelepanelikud ja teadsid tegelikult mardipäeva kombestiku kohta päris palju. Nad olid oma väljaütlemistes arukad ja fantaasiarikkad.
Selline sissejuhatud tundi tekitas lastes huvi teema vastu ning õpetaja kokkuvõte mardipäevast ülevaatlike slaididega peale arutelu kinnistas kindlasti nende teadmisi oluliselt.

Mis aitas/takistas tegevust läbi viia?
Tegevuse läbiviimisel ei olnud otseselt takistusi. Üllatus oli aga see, et tegelikult ei olegi nii lihtne leida mardipäeva traditsioonidega seotud materhali. Viga võib muidugi peituda ka otsijas, kuid minu jaoks oli see üsna keeruline. Internetist leiab küll suurel hulgal videosid, mis minu hinnangul aga ei ole sobilikud kasutamiseks teise klassi õppetunnis. Ma ei ole ise väga suur Jänku-Jussi fänn, aga nende lood on hariva sisuga ja nii valisin ka tunnis näitamiseks Jänku-Jussi animatsiooni, sest seal kajastus kõik vajalik, mis aitas sisse juhatada mardipäeva kombestiku teemat. Teisele klassile on see animatsioon veel sobilik.

Kuidas sujus koostöö õpetajaga?
Koostöö õpetajaga sujus taaskord hästi. Nii planeerimise- kui ka läbiviimise faasis.

Mida oleksid teinud teisiti?
Otseselt selles tunnis ei oleks ma midagi teinud teisiti. Kui mul oleks piisavalt palju aega, siis oleks olnud vahva õpilastega ise mardipäeva-teemalist animatsiooni luua. Talletan selle mõtte endale tuleviku tarbeks.

Kui sinu välja mõeldud häälestustegevust tahab keegi korrata, mida soovitaksid?
Soovitaksin hakata varakult animatsiooni otsima. Õppeprotsessi sobivate temaatiliste animatsioonide leidmine on keerulisem, kui see pealtnäha paistab.

1 kommentaar: