kolmapäev, 3. detsember 2014

Eneseanalüüs nr. 4

Eneseanalüüs nr. 4

Helifaili kasutamine õppetöös.

 

Kas eelnevalt koosatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Tegevusplaani abil saab paika panna enda tegevus tunni ajal, sealhulgas läbi mõelda tekst, mida rääkida, leida helifail, mida kasutada ning panna paika küsimused, mida küsida, et kuulamine kannaks enda eesmärki. See annab tundi minnes igal juhul kaasa suurema enesekindluse ja aitab püsida teemas.

Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Tegevuse läbiviimine õnnestus kenasti. Küll olin ma selle ülesande juures tõsistes raskustes teema sidumisel hindamise temaatikaga ning lõppeks ma seda teha ei osanudki. Helifail ise ei olnud aluseks laste teadmiste hindamiseks, küll sidusime me helifaili tunni tervikosaga ning tunni jooksul andsin koos õpetajaga lastele suulist hinnangulist tagasisidet. Seda nii käitumise, tunnis kaasa töötamise kui ka küsimustele vastamise kohta. Helifail, mille ma tegin helifaili loomise ülesandes, oleks andnud parema võimaluse hindamiseks, kuna selle ülesande kontekstis tuli kuulamise põhjal täita tekstis lüngad. See fail aga ei olnud loodud mõeldes minu praktikaklassile ning ei oleks nende tundidesse sobinud. Samas olen ma ka hindamise poole pealt seisukohal, et praktikandil ei ole kohane sekkuda klassi hindamisprotsessi ning seetõttu tundus lihtsalt laste tegevuse suuline hinnang ja tagasiside mulle kõige mõistlikum
Helifail oli kasutusel loodusõpetuse tunnis ning täiendas selle tunni teemat: roomajad ja kahepaiksed. Lastel oli väga põnev kuulata erinevate Eestis elavate konnade hääli ja esmalt ei osanud nad mitme hääle kohta üldse pakkuda, et tegemist on konnaga. Pakuti hoopis erinevaid metsloomi. Kindlasti aitas helifaili kuulamine teksti ja piltide kõrvale palju juurde ja aitas erinevaid konnaliike paremini meelde jätta ning räägitut kinnistada.

Mis takistasid/aitasid tegevust läbi viia?
Tegevuse ettevalmistavas osas oli takistuseks ülesande püstitusest täpselt aru saamine, kuid tunniprotsessis läks kõik edukalt. Tehnika, mis tavaliselt on minu suurim hirm, töötas. Lapsed tulid teemaga kaasa ja kõik toimis.

Kuidas sujus koostöö õpetajaga?
Õpetajaga sujus koostöö ka sellel korral hästi.

Mida oleksid teinud teisiti?
Kuna tund toimis, siis ma ei muudaks midagi. Teistsuguse lähenemise ehitaksin üles juhul, kui ma oleksin seadnud endale otseseks eesmärgiks luua või kasutada helifaili, mille alusel õpilast hinnatakse.

Kui sinu välja mõeldud häälestustegevust tahab keegi korrata, mida soovitaksid?
Kui tunni teema lubab, siis soovitaksin kasutada ise loodud helifaili. Selle loomise protsess on tore ja see annab tunnis kasutatavale isiklikku sügavust juurde. Igal juhul julgustan helifaili tunnis kasutama, sest lastele pakkus see mõnusat vaheldust.

1 kommentaar: