esmaspäev, 1. detsember 2014

Eneseanalüüs nr. 2

Eneseanalüüs nr. 2

Brauseripõhine keskkond tunnis. 


Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda! 
Tegevusplaan on abivahend tunniosa andmiseks. Tegevusplaan aitas mul ette valmistada ja läbi mõelda, kuidas ma jätkan sealt, kus õpetaja enda tunniosa lõpetab. Kuna tegemist oli kordamisega, ei olnud tegevuse planeerimine väga keeruline. Teades, et tunnis korratakse kahekümne piires üleminekuga liitmist ja lahutamist, otsisin brauseri, kust leida seda toetav mäng ning ehitasin tunniosa sellele üles. Kuna tunniosad, mida me nutivahendeid kasutades anname ja elavdame, on üsna lühikese kestvusega, siis tegevuskava on pigem iseenda jaoks toetav plaan ja seda eriti just ettevalmistavas protsessis, kus tuleb tegevus ja tegevuse eesmärgid iseenda jaoks läbi mõelda.
 
Kuidas õnnestus tegevuse läbiviimine? 
Tegevuse läbiviimine sujus ja õnnestus hästi. Valisin lastele arvutamise kinnistamiseks selle mängu. Olin eelnevalt kodus oma kolmandas klassis käival pojal lasknud seda mängu mängida, et arvestada umbkaudu kuluvat aega. Kuigi olin planeerinud, et saame avada kolm pilti, piirdusime kahe pildiga, sest muidu oleksime ajahätta jäänud. Sellegipoolest ei pea ma seda ebaõnnestumiseks, tahvli ees said käia kõik lapsed. Selle ülesande täitmine toetas lisaks arvutamise kordamisele ja kinnistamisele ka sotsiaalseid oskusi, tähelepanelikkust ja teistega arvestamist. Lapsed pidid vaikselt kohal istuma ja kogu aeg väga tähelepanelikult jälgima, kes mida juba ära vastas ja ise n.ö. teistest ühe tehte võrra ees olema, et tahvli ees olles vastus kiirelt tuleks.See, kes tahvli eest tuli, valis ise, kes järgmisena tahvli ette minna saab ning andis talle edasi smart-tahvli pliiatsi. Eelnevalt oli kokku lepitud, et valitakse need õpilased, kes oskavad väga ilusasti ja vaikselt kohal istuda ja käega märku anda. Samuti pidid lapsed jälgima ja valima selle õpilase, kes veel tahvli ees ei olnud käinud.

Selles mängus on liitmisülesannete lahendamiseks kaks võimalust. Esmalt mängisime mängu, kus õpilasele esitatakse kahe liidetavaga tehe ning ta leiab õige summa. Kui kõik õiged vastused on leitud ja pilt avatud, siis tuleks vajutada valikule „uus mäng“, et uue mänguga avaneks ka uus pilt. Mina soovisin tunnis aga vahetada mänguvarianti ning tegin valiku vajutades mängule, kus õpilasele esitatakse summa ning ta leiab sobiva kahe liidetavaga tehte. Kahjuks selgus aga, et niimoodi ei ilmu tehete taha uut pilti. Seetõttu oli kurb, et lapsed ei saanud teist korda tunda seda elevust, et mis pilt välja võiks ilmuda. Peale paari esimest tehet oli juba selge, et seinal ootab sama pilt. Kuigi lapsed ei olnud sellest pettunud ja neile see mäng väga meeldis, olin ma ise sellest juhtumist veidi häiritud.

Mis aitas tegevust läbi viia? 
Loomulikult aitasid egevuse läbiviimisele kaasa entusiastlikud õpilased. Samavõrd on abiks minu praktikaklassis olevad tehnoloogilised vahendid, selle ülesande puhul kasutasime smart-tahvlit. Takistusi ülesande läbiviimisel ei esinenud. 

Kuidas sujus koostöö õpetajaga? 
Koostöö õpetajaga sujus hästi. Planeerisime sel korral kordava osa tunni lõppu ning arutasime läbi, kui palju võiks aega kuluda, mida tehakse tunni esimeses pooles. See aitas ka minul kavandada enda tunniosa: kuidas minna üle kordamise teemale, kuidas selgitada lastele mängu põhimõtteid. Brauseripõhise keskkonna tund oli ka üks õpetaja lemmikutest, kuna ka tema jaoks oli see uus ja põnev leid. 

Mida oleksid teinud teisiti? 
Raske on öelda, mida ma oleksin teinud teisiti, sest see, mida ma tunnisituatsioonis tegin, läks korda. Sellegipoolest oleksin ma võinud teisiti toimida ettevalmistavas osas tegevusplaani koostades, õppides tundma mängu erinevaid iseärasusi. 

Kui sinu välja mõeldud häälestutegevust tahab keegi korrata, mida soovitaksid? 
Soovitaksin rahulikult mäng läbi mängida, võimalusel kaasata tuttavaid lapsi ning selle järgi arvestada, kui palju mängu peale aega võiks kuluda. Eriti, kui tegevus jäetakse tunni lõppu, tuleb mänguga lõpetada ennem kellahelinat. Samas on läbimängimine oluline iga nüansi tundmiseks, mida internetiavarustest leitavad mängud endaga kaasa võivad tuua, et klassi ees olles ei tekiks ebameeldivaid üllatusmomente. Klass ei ole enam koht eksperimenteerimiseks.

1 kommentaar: